«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

معرفی کتاب «شعله بی‌قرار: گفته‌ها و ناگفته‌هایی درباره دکتر علی شریعتی»

  • کد خبر: ۹۱۵۲۹
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
معرفی کتاب «شعله بی‌قرار: گفته‌ها و ناگفته‌هایی درباره دکتر علی شریعتی»
کتاب «شعله بی‌قرار: گفته‌ها و ناگفته‌هایی درباره دکتر علی شریعتی» نوشته محمد اسفندیاری توسط نشر نگاه معاصر منتشر شده است.

شهرآرانیوز - کانون نشر حقایق اسلامی، پایگاهی فکری در خطه خراسان و همه چشم‌ها به آن دوخته بود. نه‌تنها جوانان و دانشجویان، بلکه شماری از طلاب و روحانیون جوان نیز گمشده خود را در کانون می‌جستند. استاد محمدتقی شریعتی مؤسس این کانون بود و، چون چراغی، سراسر خراسان را نور می‌پاشید. علی شریعتی در محضر چنین پدری بالید و چنان‌که خود می‌گفت، پدرش نخستین سازنده ابعاد روحش بود و آنچه را باید سال‌ها و با کوشش‌های مداوم می‌آموخت، ساده و رایگان از پدرش آموخت. با چنین پشتوانه‌ای خیلی زود به برگ‌وبار نشست و راه پدر را ادامه داد.

دکتر شریعتی به مفاهیم و موضوعاتی که اعتقاد و علاقه داشت، افق‌هایی می‌افزود؛ آن‌گاه در آن آفاق پرواز می‌کرد و از آن دوردست، چیز‌هایی را می‌دید که دیگران نمی‌توانستند دید. از‌جمله اموری که شریعتی خوب آن‌ها را شناخت و شناساند، شخصیت امیرالمؤمنین (ع) و حضرت فاطمه (س) و امام‌حسین (ع) و حضرت زینب (س) بود. شریعتی نام یک فصل در تاریخ فرهنگ دینی است و با حضور او، فرهنگ به دو دوره «فرهنگ پیش‌از شریعتی» و «فرهنگ پس‌از شریعتی» تقسیم شد. برای اثبات این مدعا به دو نکته باید اشاره کرد: مشهورات شریعتی، مقبولات شریعتی که در بخشی از این کتاب بدان پرداخته شده است.

فصل اول با نام «جمع پریشان» در ۱۷‌بخش پاسخی است به منتقدان شریعتی. در این فصل موضوعات و عناوینی، چون شریعتی‌زدگی و شریعتی‌ستیزی، نظریه‌پردازی شریعتی، تأثیر شریعتی، ادبیات شریعتی، مخالف‌تراشی از شریعتی، مناسبات مطهری و شریعتی و. مطرح شده است. در فصل دوم کتاب «آسیب‌شناسی دین‌پژوهی معاصر: تحلیل دین‌شناختی شریعتی، بازرگان و سروش» نوشته عبدالحسین خسروپناه نقد و بررسی شده است. در فصل سوم با نام «شریعتی به روایت اسناد»، گزیده‌ای از اسناد ساواک درباره شریعتی ارائه شده است. فصل چهارم با نام «شریعتی در تاریخ» سال‌شمار زندگی شریعتی است. فصل پایانی با نام «کتاب‌شناسی شریعتی»، فهرست جامعی است از کتاب‌هایی که درباره دکتر شریعتی تا‌کنون نوشته شده و به چاپ رسیده است.

کتاب «شعله بی‌قرار: گفته‌ها و ناگفته‌هایی درباره دکتر علی شریعتی» نوشته محمد اسفندیاری توسط نشر نگاه معاصر منتشر شده است.


معرفی کتاب

معرفی کتاب «خبرنگار: قصه‌ها و خاطرت حرفه‌ای»

معرفی چند کتاب ساده که خستگی ذهنتان را کم می‌کند

معرفی کتاب «مصحف صنعا و مسئله خاستگاه قرآن»

نگاهی به کتاب «یک جاسوس در میان دوستان»

مروری بر کتاب «خرگوش‌ها و مار‌های بوآ» | مزرعه حیوانات روسی

معرفی کتاب «خودِ نوشتن» احمد اخوت


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->